Teie firma tegutseb mitmes eri kohas - kontor asub ühes, ladu teises
kohas ning laiali on veel mitmeid jaemüügikohti, lisaks veel ringiliikuvad
müügiagendid. Tõsine probleem on saada ülevaadet laoseisudest
ja müügitulemustest. Lisaks jõuavad dokumendid raamatupidaja kätte
liiga hilja. Viivitub arvete eest tasumine ning raskeneb tähtajaks maksude
arvestamine.
Lahendus!
Kardinal ei ole mõeldud mitte ainult ühes arvutis kasutamiseks.
Selle abil on võimalik firma allüksused ühendada ühtsesse
raamatu- ja laopidamissüsteemi, mis võimaldaks jälgida allüksustes
toimuvat, jälgida ühiselt klientide ja tarnijate võlgnevusi,
saada ülevaadet teiste allüksuste laoseisudest ning tegeleda ühiste
projektidega.
* Tsentraliseeritud lao- ja raamatupidamine
Võimaldab kokku hoida kvalifitseeritud tööjõu arvelt.
Kogu arvepidamine ning informatsiooni sisestamine toimuks keskuses. Nii saavad
üksused tegeleda oma põhitegevusega, mitte ei kuluta energiat
raamatupidamise peale. Ka tsentraliseeritud varustamisel on omad eelised.
* Autonoomne lao- ja raamatupidamine
Võimaldab pearaamatupidaja tööd minimiseerida. Kogu arvepidamine
ning informatsiooni sisestamine toimuks allüksustes kohapeal. Kui iga allüksuse
raamatupidaja on võimeline koostama oma bilansi, saab kogu firma bilansi
automaatse konsolideerimise teel ning pearaamatupidajal jääb ainult tegevust
kontrollida...
* Odavad sidevahendid
Kardinali põhieesmärgiks on kokku koondada lahus paiknevate erinevate
firmade ja firmaosade raamatupidamine nii, et see kajastuks automaatselt kõigis
süsteemi kuuluvates arvutites. See tagatakse muudatuste ülekandmisega üle
telefoniliinide või selleks kohandatud sidevõrgu abil. Eeliseks on see, et
kogu vajaminev informatsioon on allüksustes kohapeal, puudub vajadus nn.
keskserveriga ühendumiseks. Sidevahendeid kasutatakse vaid sisestatud informatsiooni
teistele osapooltele saatmiseks - ühenduse aeg on minimaalne. Kõnealune
kaubandus- ja finants-raamatupidamissüsteem on rajatud sellise põhimõttega,
et iga süsteemi kuuluv üksus annab oma tööst automaatselt aru endast
kõrgemal asetsevale süsteemi osale, see omakorda endast kõrgemale jne.
Sealjuures iga kõrgemalasuva üksuse osa otsustab, kas teised tema alluvad
vajavad antud informatsiooni või mitte. Seega on võimalik luua süsteem,
kus erinevad üksuse osad kas pääsevad ligi teiste osade informatsioonile
või mitte.
* Alati värske info
Kõik muudatused kantakse üle ettenähtud ajal ja viisil.
Võimalik on süsteemiosad kokku ühendada "reaalajas", kus kõik
muudatused kajastuvad teistes süsteemi osades nende tekkimise hetkel (nupule
vajutamise hetkel) või mingite fikseeritud ajavahemike tagant (näiteks iga
täistund või sootuks kord ööpäevas).
* ISDN või E-mail?
Sidekanalite valikul on ka mitmeid võimalusi - kasutades selleks kas
püsikanaleid (firmasisesed eriotstarbelised sidekanalid), nõudmisel loodavaid
sidekanaleid (modemühendus üle telefoniliinide) või hoopis elektronposti
kanaleid. Valiku juures peaks arvestama info mahtu ja muudatuste realiseerumise kiirust.
Eriti meeldivaks muudab selle süsteemi kasutamise asjaolu, et kogu informatsioon
edastatakse kodeeritud kujul. Seega on võimalik kasutada ka avalikke sidekanaleid
nagu internet. Kogu sidesüsteem on automaatne ega sõltu inimfaktorist.